Hur gör man äggröra?

Alltså jag tycker mig vara ganska hyfsat bevandrad i köket… men jag kom just på att jag inte vet hur man gör äggröra… Patetiskt. Jag som var sugen på äggröra på rostat bröd…. Ny favvo som jag lagt mig till med nere i Tjeckien. Där finns både äggröra och rostat bröd i frukost restaurangen. Var och köpte ägg på vägen hem från centrum… men nu kom jag på att jag inte vet exakt hur man gör?!? Några tips?

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

0 kommentarer till Hur gör man äggröra?

  1. Franke Fucker skriver:

    Vispa ägg i pannan med lite mjölk. Chilipulver, salt och peppar.

  2. blomstertösen skriver:

    Jag brukar göra så att jag kläcker äggen i en skål i med lite mjölk eller vatten typ bara en matsked eller två sen öser jag i vad för kryddor eller örter jag tycker om och lite ost.Sen i pannan och rör om hela tiden.Voila!!!!

  3. MissCalculation skriver:

    Ah, se där, det var inte svårare än så? Jamen dåså. Tack! =) *ilar ut i köket*

  4. honest skriver:

    jag brukar vispa äggen med mjölk och salt och peppar, och när jag känner mig som en kul typ har jag i andra saker också, sen steker man man du får inte glömma att röra om hela tiden för annars blir det som en väldigt tunn omelett typ. Och om du råkar steka för länge så den blir torr kan du hälla i pyttelite grädde innan du äter den.

  5. MissCalculation skriver:

    honest – ”när jag känner mig som en kul typ har jag i andra saker också” – vad har du i då? kryddor?

  6. thesundancekid skriver:

    kan man inte skippa mjölken måste man ha i det?

Lämna en kommentar