Inte roligt

Har på senare tid känt mig väldigt andfådd. Behöver bara gå en bit i något raskare takt än vanligt eller gå upp för EN trappa, för att känna mig flåsig. Har nu fått förklaringen. Har pratat med doktor Gunnar och läst biverkningslistan för min medicin (Glivec)…(den som jag förut lade åt sidan för att jag inte ville läsa om alla biverkningar, för att jag då fick för mig att jag skulle få dem om jag läste om dem..). Det hade jag inte mycket för…  förutom illamåendet, håravfallet och svullnaden som jag redan har är andfåddhet ytterligare en biverkning som man kan få – som jag fått. Hurra. Lyckliga jag. Dessutom kan man få bröstsmärtor (”ont i hjärtat”). Det har jag också. Jäkla philadelphiakromosomer. Jäkla skräp KML (kronisk myeloisk leukemi). Jäkla… jäklar! Ja, jag ska inte gnälla, jag mår rätt bra ändå. Men vad faaaaaan. Ibland blir jag bara jävligt less. Glivec är en fanastisk medicin. Men ibland vill jag bara gnälla. Som nu. Jag behöver en kram. Jag hoppas P inte blir så sen på sina möten ikväll…  Uuuuuäääää.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Inte roligt

  1. Anna skriver:

    Men din stackare, det är inte kul när man har såna dagar då det känns skit. Hoppas att du får din kram sen nu då. Du får en från mig nu i af, kraaam

  2. Poohgirl skriver:

    Här får du en stor KRAM från mig! 🙂

  3. Maggish skriver:

    men hur blir det med donatorn då? blir det nåt? eller ska du äta glivec resten av ditt liv? kramen!

    • MissCalculation skriver:

      har skrivit det flera gånger i mail och på messenger till andra under dagen, så nu är jag less på den historien.. jag kan lägga in det imorgon när jag kan kopiera in ett mail som jag har skrivit på jobbet… 🙂

Lämna en kommentar