Resumé

Har inte hunnit blogga så mycket på sista tiden… och hinner eg. inte riktigt nu heller.. borde kasta mig in i duschen och sen glida ner bland nytvättade lakan i sängen och sussa, men här en kort sammanfattning av helgen (längre bort än så minns jag inte.. 🙂

Fredag: Middag på Primo Ciao Ciao (rucola pizza, m-m-m!!) vid Rådhuset och sen AW på Hotellet på Linnégatan. Firade av kollega K som jobbade sin sista dag i fredags. 😦 Kommer bli tomt utan henne. Hotellet är inte riktigt min typ av ställe kan man konstatera, men det var ett gäng där från jobbet så det var okej. Vi hade ändå rätt trevligt 🙂 Jag drog hem rätt tidigt, runt 23, eftersom jag ”liftade” hem med P som hade varit i Älvsjö och repat med ett av banden. Kom hem runt 00:00 och satte oss i soffan och drack öl / drinkar medan vi lyssnade på bra musik. Väääligt trevligt!

Lördag: P var bakis som en gnu trots att han bara druckit 2 öl kvällen innan. Klenis, haha! Jag mådde hyfsat eftersom jag bälgade i mig vatten innan jag gick och lade mig. Skrämde upp P ur sängen runt 13-14 någongång och då käkade vi lite frukost och sen drog vi bort till Görveln och Bruket (bad/promenadställe och skidbacke) och strövade omkring och fotograferade. Eller ja, P tog flest bilder, men jag tog några på honom och omgivningen (med hans kamera) jag med. Blev jättefina bilder, det var grymt vackert väder i lördags (och P är ju löjligt söt, så hur kan det bli annat än bra bilder med honom som motiv, hehe)!  På vägen tillbaka stannade vill till vid skolan där P jobbar och så smet han in i aulan och tog några bilder på Symfoniorkestern som hade spelning. Pratade lite med P’s kollega P innan vi drog vidare till Roma för att käka middag (black’n white, mums!)

Slappade någon timme och sedan knäckte vi varsinn öl / drink. Duschade och freishade till oss och sen blev det rask promenad bort till sunkhaket borta vid S-höjden där vi lyssnade på några kamrater som sjöng karaoke mer eller mindre bra… 🙂

(fortsättning följer)

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Resumé

  1. Hic et nunc skriver:

    Väntar och väntar och väntar . . .

Lämna en kommentar