fortsättning..

..på tidigare inlägg

Lördag: När vi kom till sunkhaket och travade in bestämde vi oss för att beställa dricka i baren innan vi gick och satte oss. P tog en öl och jag ville ha en cider.  Och jodå. Det slår inte fel – jag fick visa leg. Leg! Jag! På ett 23-årsställe! Galet! 😉 ”fan vad jag måste se gammal ut” muttrade P (som är 27). 🙂 När sunkhaket stängde vid 01:00 travade jag och P och P’s kompis M hemåt. Lämnade av M vid hans port (efter att vi säkerställt att han kommit in genom porten som han skulle, eftersom han på hemvägen berättade om en gång då han – här på hemort – med kniv mot halsen blivit rånad på sina handskar.. 😦 ) Däckade i soffan båda två. Jag vaknade vid fyrarycket med någon form av nackspärr. Det är verkligen inte ultimat att sova ens en i min soffa och två är katastrof. Fan vad ont man (kan) få(r)! :/ Ruskade liv i P och hasade in i sovrummet för att sova ”på riktigt”.

Söndag: Sov lääääänge. Pallrade oss upp någon gång efter 14. P återigen bakis. Där fick han för sitt (”jag blir aldrig bakis dag 2”, hehe). Jag sorterade tvätt och P fixade frukost. Eller ja, han rostade en macka åt mig också. 🙂 Sen susade (nåja) jag ner i tvättstugan medan P påbörjade projekt sätta upp rullgardin i sovrummet. Hjälpte honom att färdigställa med detta när jag kom tillbaks upp efter att ha stuvat 3 maskiner knökfulla. Det blev tokbra! (rullgardinen alltså). Jag sprang upp och ner till tvättis medan P schysstade till uppsättningen av den sovrumslampa som jag borrade upp för någon vecka sedan och redigerade bilder i photoshop så att han skulle kunna lägga upp några på sin bilddagbok.  Kände mig effektiv när jag sprintat upp från tvättstugan med det nytvättade lasset så jag sorterade in allt i garderober och lådor, bäddade rent i sängen och sprang sedan ett varv med dammsugaren. Hatar att dammsuga vardagsrumsmattan så den lämnade jag åt P. =) (jodå, det har han kirrat nu under kvällen). När jag vilat en liten stund drog vi till ICA och storhandlade. Sen lagade vi sjuuuuukt god mat – potatisgratäng (från scratch naturligtvis) och lövbiff. Till detta värmde vi baguetter i ugn och drack rödvin. Jag är fortfarande galet mätt!!!  Någonstans mellan allt pyssel har jag hunnit med att supporta kompis M med hennes kärleksbekymmer via telefon (2 gånger) och peppa kompis L och hjälpa henne att komma över sin ågren över hångel med 23-åring i fredags… 🙂  Och ja – så har jag tagit en lååång, skön, VARM dusch. Härligt!

Ja jösses. Detta har varit en riktigt bra helg! Nu ska jag gå och pussa lite på P som sitter i soffan och kollar på kunskapskanalen medan han dricker rödvin.. haha.

(lite trött nu, orkar inte korrläsa, så ni får ha överseende med eventuella stavfel och konstigheter!)  

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till fortsättning..

  1. Hic et nunc skriver:

    Tack för rapporten! 🙂

    • MissCalculation skriver:

      varsågod! =)vet inte hur intressant det är egentligen (troligen inte så värst), men det hjälper mig att minnas hur trevlig denna helg varit iaf! 🙂

Lämna en kommentar